וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שיטות מנצחות על מנת לעבור את הבגרויות בשלום

מוגש מטעם המרכז למצויינות לימודית

9.8.2022 / 14:57

אין ספק כי תקופת הלמידה לבגרויות היא אחת התקופות האינטנסיביות במהלך שנות הלימודים עבור התלמידים. במקביל, זו גם התקופה החשובה ביותר הסותמת את הגולל על גיל הבגרות, ומהווה את החותם שבסיום התיכון ומעבר לשלב החיים הבא

תלמידה מחזיקה ספר. freepik,
תלמידה מחזיקה ספר/freepik

תקופת הבגרויות היא תקופה מאתגרת במיוחד עבור התלמידים, שכן היא מלאה בלחץ, למידה והמון חוסר וודאות. התלמידים מודעים לכך שיש להם אפשרות אחת או שתיים לכל היותר על מנת לקבל ציון בגרות בכל מקצוע, ולאלו האחרונים הכוח לקבוע את עתידם ולאפשר להם פתיחת הדלתות שקיוו לה או לאו. מאחר שזו היא תקופה מאד מיוחדת, אספנו עבורכם חמש שיטות מנצחות על מנת לעבור אותה בשלום, ועם ידכם על העליונה.

1. סיכומים - בנאלי ככל שיהיה, סיכומים הם דרך המלך לצורך עזרה בלימודים על מנת לצלוח את תקופת הבגרויות בשלום. על ידי סיכום טוב יש באפשרותכם להגיע למהות העניין, לנקודות החשובות בכל נושא ונושא. ככלל, החומר לבגרויות, בפרט במקצועות כמו היסטוריה וספרות, הוא רב ועצום באופן משמעותי במיוחד, ועל כן, ישנה חשיבות עצומה לסיכומים אשר ינקבו בנקודות החשובות, להשאיר את הפירוט והנקודות הפחות קריטיות בצד. צורת למידה זו מאפשרת למי מכם להצליח וללמוד כראוי, בין אלו שמעדיפים לשנן ראשי פרקים בלבד, ובין עבור אלו שמעדיפים שכן להבין את הרציונל שמאחורי חומר הלימוד, ויעזרו בסיכומים על מנת לעשות שכל לפני הבחינה לאחר למידת כל החומר המפורט.

2. בניית מרחב לימודי - החשיבות שיש למרחב הלימודי שבו אתם לומדים היא עצומה, ולמעשה, משמעותית במיוחד לעזרה בלימודים. המרחב הלימודי שבו אתם מצויים יהווה את הבסיס התומך והקרקע הפורייה ללמידה טובה אשר תניב עבורכם את התוצאות הטובות ביותר בבגרויות בסופו של דבר. מחקרים רבים הוכיחו כי לסביבה שלנו השפעה רבה במיוחד על ההצלחה שלנו, וכך למשל, למידה בסביבה המלאה בעציצים וירוק, או מול הים למשל, פותחת את המחשבה, מעודדת מצב רוח ומעודדת את המוטיבציה ללמידה. העצה שלנו: סדרו לכם פינת למידה מאורגנת. בין אם בבית, בספרייה או בכלל בבית הקפה האהוב עליכם על הים, כל אחד לפי היכרותו את עצמו.

3. פיתקונים - אחת הדרכים הטובות ביותר לגמיעת החומר הכה רב של תקופת הבגרויות היא באמצעות פיתקונים. כתיבה בראשי פרקים של נקודות חלשות או נקודות קריטיות בחומר הנלמד, אשר תדביקו מול עיניכם על הספריה, על השולחן, על הקירות וכדומה, תעשה את שלה ובגדול! ככל שתראו את אותן נקודות בעייתיות או קריטיות מול עיניכם יותר, כך ייטב, והיו בטוחים שתגיעו לבגרות הבאה כאשר הן שגורות במוחכם לנצח.

4. למידה בקבוצות - אלמנט העבודה והלמידה בקבוצות אמנם איננו מתאים לכל אחד, שכן רבים מכם התלמידים נהנים מהלמידה לבדם, ואולם, אין ספק כי עבור כולם השיטה הבאה תהא שיטה מבטיחה להצלחה. גם אם בחרתם ללמוד את מרבית חומר הלימוד לבדכם, העצה שלנו היא להיפגש עם החברים הטובים בקבוצות קטנות על מנת לתרגל את שלמדתם. ככל שתסבירו, תספרו, תעלו לדיון את נקודות חומר הלימוד בפני אחר, כך תזכרו את החומר טוב יותר. ונקודת בונוס- ככל שתעשו כן, גם תרגישו בביטחון גדול יותר כלפי הידע שלכם, ותגיעו למבחן בתחושה מנצחת אשר היא תעניק לכם את ההצלחה במבחן.

5. מורה פרטי - בין אם אתם מרגישים ביטחון רב בחומר הנלמד ובין אם לאו, למידה עם מורים פרטיים למבחן הבגרות היא אחד הדברים הטובים שתלמיד יכול לעשות עבור עצמו. למידה עם מורה פרטי בשיעור פרטי מציפה בפניכם את כל הנקודות החשובות והמשמעותיות ביותר, שתמיד נשאלות במבחני הבגרות ואתם כתלמידים לא תמיד יכולים לצפות, זה יכול להיות מורה פרטי ללשון ,מורה פרטי לאנגלית מורה פרטי למתמטיקה וכו'.

תלמיד. pexels,
תלמיד/pexels

באמצעות מיומנותו ומקצועיותו של מורה פרטי תוכלו לקבל דגשים על נקודות התורפה שלכם וכיצד למצוא פיתרון מהיר להתמודדות עימן, לחדד את הידע וכמובן להגיע למבחן הבגרות בביטחון מלא.

גם באמצעות כמה שיעורים פרטיים בודדים, המורים הפרטיים ידאגו להעביר אתכם מסע לימודי ומנטלי עשיר אשר יביא אתכם לנקודת ניצחון במבחן הבא.

סטודנטים בכיתה. pexels,
סטודנטים בכיתה/pexels
חברים מחזיקים ידיים. pexels,
חברים מחזיקים ידיים/pexels

אחד הקונספטים הנהדרים שעושה זאת מצוין, ומנחיל לתלמידיו את כל השיטות הללו גם יחד, הוא המרכז למצוינות לימודית בראשון לציון. הבעלים של המרכז למצוינות לימודית הם דוד כץ ואברהם משה, אשר חרטו על דגלם להעניק לתלמידיהם את הטוב ביותר ולקדם אותם קדימה ככל האפשר. כיום, לאחר שעוברים בשעריו מאות תלמידים יש באמתחתו של המרכז למצויינות לימודית המלצות רבות מהורים ותלמידים כאחד.

לאתר לחצו כאן
לפייסבוק לחצו כאן

מוגש מטעם המרכז למצויינות לימודית
  • עוד באותו נושא:
  • בגרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully