וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזם החדשני שמשנה את כללי המשחק ומוביל לשינוי חברתי-כלכלי בחברה הערבית

מוגש מטעם Growgoal

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 15:07

Growgoal הוא מיזם חדשני וייחודי בדמות מרכז אקדמי לחינוך פיננסי, שלא מבזבז זמן מיותר ומתחיל את הלימודים הפיננסיים לילדים עוד בבית הספר היסודי

GrowGoal. יח"צ,
GrowGoal/יח"צ

פגשנו את הבעלים והיזמית היבה חוסיין שסיפרה לנו הכל על הבשורה החדשה שמשנה לחלוטין את פני המגזר הערבי (ובקרוב גם היהודי). Growgoal הוא מרכז אקדמי ייחודי וחדשני לחינוך פיננסי, שטרם נראה במחוזותינו. המרכז שם את הפוקוס דווקא על הילדים, מתוך הבנה שהתנהלות כלכלית וידע פיננסי, מתחיל מגיל קטן.

GrowGoal תפס את תשומת ליבנו מתוך העובדה שמדובר בבשורה חדשנית של ממש - חינוך פיננסי כבר מבית הספר היסודי. יצאנו לביקור במרכז שנמצא בבית הגפן בחיפה, והכרנו את היבה חוסיין, האישה והיזמית שעומדת מאחוריו.

חינוך וידע פיננסי - כבר מכיתה ה'

"המטרה של המרכז שלנו היא למעשה להעניק חינוך פיננסי לתלמידי בית ספר, מכיתה ה' ועד כיתה י"ב", מספרת היבה."אנחנו לא מרכז של הרצאות ולימודים פרונטליים, כל השיעורים שלנו בנויים מחוויות ומשחקים, מתוך ההבנה שהילדים והתלמידים שלנו צריכים ליהנות, וכך אנחנו מטמיעים בהם את הכלים החשובים וכל מה שהם צריכים לדעת על התנהלות כלכלית בחייהם הבוגרים.אנחנו מעבירים ידע חשוב בשיעורים שלנו דרך המחשבה, ועובדים במקביל על הרגש וההתנהגות, כך שאנחנו מגרים את כל החושים של התלמידים. הילדים מאוד נהנים ולא מרגישים שעברו שיעור, מכיוון שהם חוו חוויה ומשחקים".

תכנית הלימודים היא מקיפה ומותאמת לכל גיל ודרכה מעבירים המורים ידע פיננסי חשוב ביותר: מהן הלוואות, מתי נכון לקחת הלוואה, מהן ריביות, איך להתנהל נכון מול הבנק, עמלות, אשראי ועוד. לצד הידע הפיננסי הבסיסי, מועברים שיעורים משלימים שנותנים עוד ערך מוסף לחוויה שעוברים התלמידים: שיעורים בנושא חיסכון, השקעות, דחיית סיפוקים ושיעורים מרתקים בנושא ההשפעה של הרשתות החברתיות על הצריכה.

תלמידי כיתות ט' עד י"ב עוברים הכנה לחיים האמיתיים בתכנית לימודים שמכינה תם לראיונות עבודה, להגדלת הכנסות ועוד. את תכנית הלימודים שבמרכז מעביר צוות מקצועי ומגוון מכל תחומי ההוראה: יועצים לכלכלת המשפחה, פסיכולוגים, מנהלי משאבי אינוש ויועצים עסקיים שונים.התכנית מקיפה את כל הנושאים ואת כל התחומים ונוגעים גם בידע, גם מבחינה רגשית וגם מייצרים התנהגות עתידית אחרת ואחראית.

GrowGoal. יח"צ,
GrowGoal/יח"צ

החזון: "החלטתי להקים מרכז שבו אתן את הכלים שלי לטובת החברה"

מי שעומד מאחורי המיזם פורץ הדרך היא היבה חוסיין, בחורה ערביה, שמטרתה היא לעשות שינוי בחברה הערבית ובחברה בכלל.

היבה חוסיין היא יזמית ועורכת דין במקצועה, מרצה במכללה ויועצת לכלכלת המשפחה. בעבר היא התנדבה בארגונים שונים וחוותה על בשרה את הקושי שנוצר מחוסר ידע פיננסי. "בחיי נתקלתי בהרבה אנשים שנקלעו למינוס, לחובות או למצב של פשיטת רגל", היא מספרת. מהמקום שבו רציתי להבין איך מגיעים למצב כזה, מצאתי לו בעצם פיתרון. מכיוון שבמגזר שלנו אין גוף שמטפל בנושא ומלמד את הידע הזה, החלטתי שאני הולכת להקים מרכז כזה שבו אני אתן את הכלים שלי לטובת החברה. המון אנשים יכלו לחסוך כסף וטעויות אם היה להם את המידע החשוב הזה מקודם".

המיזם למעשה מנגיש את הידע הפיננסי הכה חשוב לאוכלוסייה הרחבה, ובכך מביא לשינוי חברתי ובשורה של ממש, שיכולה לשנות את מצב החברה, מבחינת עוני, פשיעה ולהביא להצלחות ולעלייה ביזמים ויזמיות.

לימודי המשך והכנה לחיים - לבוגרי הסדנה

בימים אלה, מפתח המרכז תוכנית ושיטות לימוד חדשות ומקיפות שמיועדות ללתלמידים הבוגרים שלו, בגילאי העשרים והשלושים, ושלמעשה עוזרת לתלמידים להשתלב בחייהם הבוגרים: "בתכנית לבוגרים אנחנו עובדים עם התלמידים על איך להגדיל הכנסות, איך להתכונן נכון לריאיון עבודה, ואנחנו משלבים בתכנית הזאת גם מנהלי משאבי אנוש שממש מדריכים אותם יד ביד לעבר החיים המקצועיים כבוגרים", מספרת היבה. "התכנית תיתן מענה גם לאנשים שעובדים וצריכים הכוונה וידע בכל הקשור להתנהלות הפיננסית היומיומית, במיוחד לאור יוקר המחיה".

GrowGoal. יח"צ,
GrowGoal/יח"צ

"הגיע הזמן ששני המגזרים ילמדו אחד מהשני וייצרו שיתוף פעולה"

"כרגע אנחנו בעיקר עובדים עם המגזר הערבי אבל ממש כעת אנחנו מתרחבים גם למגזר היהודי", מספרת היבה. "אני שואפת שיהיו לנו במרכז כיתות מעורבות לכולם, הגיע הזמן ששני המגזרים ילמדו אחד מהשני וייצרו שיתוף פעולה קבוצתי ופורה". בקרוב, בנוסף לכיתות המעורבות וללימודי הבוגרים, יפתחו סניפים נוספים של המרכז ברחבי הארץ.

"בסופו של דבר, המטרה של המרכז והחזון שלי הוא שהילדים יצאו עם מאגר של כלים לחיים", מסכמת היבה. "שידעו לחסוך מגיל צעיר, שיכירו את עולם ההשקעות, משכנתאות, הלוואות וריביות, שלא יפחדו לדבר על הנושאים האלה שכל כך מלחיצים את כולנו, ושידעו להתנהל בחיים באופן נכון ואחראי".
הסדנה בת עשרה מפגשיים שבועיים.

פייסבוק
אינסטגרם
טלפון: 052-6602390

מוגש מטעם Growgoal
  • עוד באותו נושא:
  • מיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully