וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מיתוסים נפוצים על מבחני מחוננים

מוגש מטעם מיחונן

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 10:18

מבחן לאיתור מחוננים הנעשה בכיתה ב' על מנת לאתר את מחונני הכיתה צבר עם השנים המון מיתוסים שאינם רלוונטיים לעשור האחרון, אך עדיין המון הורים הולכים על פיהם ובכך מקטינים את הסיכוי שילדיהם יעברו את המבחן. אספנו לכם 5 מיתוסים נפוצים בנושא שהגיע הזמן לנפץ

תלמידה יושבת בכיתה. ShutterStock
תלמידה יושבת בכיתה/ShutterStock

בכל שנה בכיתה ב' נערך מבחן לאיתור מחוננים, כך שמי שעובר את הבחינה זוכה ליהנות מהטבות ייחודיות ולהפוך את שנות היסודי שלו לחוויה של ממש.

המבחן מורכב מ-2 שלבים:

שלב ראשון: בחינה אשר מעבירה 15% מהילדים הנבחנים, הילדים אשר עוברים את הבחינה מוזמנים לעבור לשלב הבא.

שלב שני: מבחן האיתור: ילד או ילדה אשר עוברים את מבחן האיתור מוגדרים באופן רשמי כילדים מחוננים.

בעקבות כך, הילדים המחוננים יוצאים לימי העשרה במרכז המחוננים ונהנים מלימוד בסגנון שונה עם מורים איכותיים, כיתות קטנות ותוכן מעשיר במיוחד המפתח חשיבה יצירתית.

ועכשיו בשיתוף אתר מיחונן, בואו נדבר על מיתוסים שחייבים לנפץ בנוגע למבחן האיתור:

מיתוס 1: מי שמחונן יעבור את המבחן ללא הכנה

לא בהכרח נכון. ישנם המון הורים אשר עדיין מאמינים שאין צורך להתכונן למבחן כי אם הילד שלהם מחונן הוא כבר יעבור את המבחן באופן טבעי. מה שהיה נכון בעבר ואינו נכון כיום. בעבר אף ילד לא היה מתכונן למבחן כך שכל ילד שנבחן הגיע עם תנאי פתיחה שווים, אך כיום יותר ויותר הורים רוצים להגדיל את הסיכויים של ילדיהם לעבור את המבחן ומשתמשים במכוני הכנה לשם כך. ילדים שאינם מתכוננים למבחן, מוכשרים ככל שיהיו כבר לא מגיעים עם תנאי פתיחה שווים למבחן האיתור ולכן הסיכויים שהם יעברו אותו נמוכים מאוד.

מיתוס 2: הכנה למבחן מחוננים מלחיצה את הילדים

ההפך הוא הנכון. הכנה למבחן אינה מלחיצה את הילדים אלא מרגיעה אותם. כאשר ילד מגיע למבחן והוא כבר יודע את סגנון השאלות, את טבלת סימון התשובות, הוא יודע כמה זמן יש לו לענות על השאלות והוא כבר מנוסה בכך, הוא יכול להגיע רגוע לבחינה בידיעה שהוא כבר מכיר את אופי הבחינה והוא יודע איך לענות על השאלות.

לעומתם, ילדים שאינם מתכוננים למבחן, מפלס הלחץ שלהם עולה ובייחוד כאשר הם רואים את שאר הילדים עונים על תשובות בזמן שהם עדיין לא הבינו איך בכלל לגשת לשאלות.

מיתוס 3: אם הילד שלי אינו מחונן והוא יעבור את הבחינה בגלל ההכנה זה יגרום לו לנזק עתידני

אין לכך ביסוס במציאות: הרבה הורים חושבים שאם הם יכינו את הילד שלהם למבחן הוא יעבור אותו ולא בגלל כישוריו הטבעיים וזה יכול לגרום לו נזק עתידני בכך שהילד אינו יהיה בכיתה המתאימה לו.

למה זה מיתוס?

1. על מנת לעבור את מבחן המחוננים הילד או הילדה חייבים להיות מוכשרים מאוד, אוהבים ללמוד וסקרנים בין אם הם עברו הכנה ובין אם לא. ילדים שהם לא כאלה אינם יעברו את הבחינה בכל מקרה.
2. הילדים אינם הולכים להיות בכיתת מחוננים נפרדת - ילדים אשר יוצאים לכיתת מחוננים אינם צריכים לעבור לכיתה נפרדת, הם נשארים בכיתה הקיימת שלהם ויוצאים לימי העשרה במרכז מחוננים אשר מאפשרת להם ליהנות מחינוך פרטי בתחומים מגוונים ומעניינים כמו מוזיקה, ספורט, צילום, שפות, חשיבה יצירתית ועוד. הילדים נהנים מכיתות קטנות וממורים איכותיים במיוחד.

מיתוס 4: ילדים מחוננים צריכים לעבור לבית ספר אחר

אז זהו, שלא. הילדים המחוננים מרוויחים מכל הכיוונים - 98% מהילדים שמתקבלים לתכנית מחוננים נשארים בבית הספר שלהם ועם חבריהם ואינם לומדים לימודים מואצים, אך עם זאת הם הולכים ליום שליפה פעם בשבוע וזוכים לחינוך פרטי איכותי ביותר בנוסף לבית הספר הקיים. מעבר לתכנית מחוננים הינה רווח בלבד!

מיתוס 5: מחוננים זה רק לחנונים

כל כך לא נכון. הילדים המחוננים הינם ילדים מוכשרים, סקרנים וחכמים והם נורמטיביים לגמרי. תכנית מחוננים הינה גאווה וילדים מאוד שמחים לספר לחבריהם שהם עברו לתכנית מחוננים. כניסה לתכנית מחוננים נחשבת יוקרתית ומחזקת לילדים את הביטחון העצמי. הם אינם צריכים ללבוש תלבושת אחידה בימים שהם יוצאים למרכז המחוננים, יש להם הסעה והם נחשפים לתכנים מיוחדים ומעשירים.

מוגש מטעם מיחונן
  • עוד באותו נושא:
  • מחוננים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully