וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור מכשיר שמיעה קטן ונוח?

מוגש מטעם אודיו מדיק

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 10:22

עבור אנשים רבים ההחלטה להרכיב מכשיר שמיעה היא החלטה לא פשוטה, וגם כאשר מקבלים את ההחלטה, לוקח זמן עד שמיישמים אותה

אישה עם מכשיר שמיעה. freepik,
אישה עם מכשיר שמיעה/freepik

זהו תהליך שלוקח זמן הכולל הפנמה, הגדרת הצרכים ולבסוף לעשות את ההתאמה הנכונה. בבחירת מכשיר שמיעה נלקחים בחשבון שיקולים שונים ובמאמר שלפניכם ננסה לסייע לכם בבחירת מכשיר השמיעה הנכון ביותר עבורכם, כך שתדעו שאתם בוחרים את המכשיר הטוב ביותר בשבילכם.

מצב השמיעה

הקריטריון הראשון שיש לקחת בחשבון הוא מצב השמיעה ומה נדרש כדי להפיק תועלת מיתרונות המכשיר. לכן כדאי לשים לב לכמה דברים. ראשית, להבין את תוצאות בדיקת השמיעה - אילו תדרים שומעים, כמה דראסטית ירידת השמיעה, ואיזה סוג של ירידת שמיעה.

בנוסף, כדאי לבקש מקלינאי תקשורת הסבר על התועלת של מכשיר השמיעה ואילו תופעות או מצבים קונקרטיים הוא יכול לשפר. כמו-כן, להבין מה התחזוקה הנדרשת למכשיר השמיעה. ניקוי, הגנה ומתי יש לשלוח אותו לתיקון.

התאמה לצרכים

יש להתאים את המכשיר לאורח החיים של המשתמש ולצרכיו האישיים. אם מדובר למשל באדם העובד במקום רועש, חשוב לבחור במכשיר שיכול לבודד רעשי רקע, ואם קיימת ירידה בשמיעה של תדרים גבוהים, יש לבחור במכשיר אשר מגביר באופן אקטיבי ואפקטיבי את התדרים הגבוהים.

במהלך ההתאמה יש גם להתחשב במבנה האנטומי של תעלת האוזן. באמצעות בדיקת שמיעה ויעוץ של קלינאי תקשורת ניתן לדעת מה מבנה האוזן, למשל האם תעלת האוזן צרה או רחבה, להעריך את חומרת ירידה בשמיעה ובאילו תדרים היא מתבטאת באופן המשמעותי ביותר.

עבור רבים האסתטיקה והנראות החיצונית מהווים שיקול חשוב בבחירת מכשיר השמיעה וכיום קיים מגוון רב של מכשירי שמיעה בצורות, גדלים וצבעים שונים. למשל, מכשירים היושבים בתוך תעלת האוזן כך שבאופן מעשי לא ניתן לראות אותם מבחוץ.

השאיפה היא שמכשיר השמיעה לא יקשה על ההתנהלות השוטפת מחד ומאידך שהוא יתווך את הצלילים מהסביבה בצורה טבעית ואמינה.

סוגים של מכשירי שמיעה

פעמים רבות, כשחושבים על מכשירי שמיעה חושבים על מכשירים מאסיביים הבולטים מאחורי האוזן, שהיו נהוגים בעבר. אולם היום יש דור חדש של מכשירי השמיעה, קומפקטיים וכמעט שאינם נראים. הם מתקדמים מבחינה טכנולוגית ונוחים לשימוש במיוחד לבני הגיל השלישי. ניתן להרכיב ולשלוף אותם בקלות מהאוזן, לתלות אותם מחוץ לאוזן וקלי משקל.

מכשירי השמיעה כיום הם קטנים ודיסקרטיים ואם בעבר מכשירי שמיעה קטנים היו חלשים וכיסו רק ירידה קטנה ובינונית באיכות השמיעה, הרי שכיום הם הפכו לחזקים ביותר ומכסים אף ירידות חזקות ביותר בשמיעה.

מכשירי שמיעה של חברת Starkey הנמנית עם יצרניות מכשירי השמיעה המובילות בעולם פיתחה את הדגם Evolve, המיוצר תחת תקני איכות מהמחמירים בעולם, הבולט ברמת הביצועים וההקפדה על הפרטים הקטנים והפכו למובילים בתחום מכשירי השמיעה הקטנים. מדובר במכשיר ברמה טכנולוגית מתקדמת ביותר ובפיתוח פורץ דרך.

מכשיר שמיעה קטן ומאוד איכותי ונוח הוא גם המכשיר מדגם Enzo של חברת Resound, המשלב טכנולוגיה חכמה ואיכות קול יוצאת דופן המאפשרת גם לבעלי לקות שמיעה חמורה ליהנות מיתרונותיו.

לסיכום, מכשירי שמיעה קטנים הם הדור הבא של מכשירי השמיעה, במינימום התפשרות על האיכות והנוחות. מדובר במזעור מתקדם מבלי שהגודל פוגע ביתרונותיו. עם חידושים ושכלולים טכנולוגיים, המכשירים הקטנים מותאמים למבנה האוזן ולנוחות המשתמש. הם כמעט בלתי נראים ומשדרגים באופן ניכר את חייהם של בעלי לקות השמיעה.

מוגש מטעם אודיו מדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully