וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך חדשה למציאת עבודה

מוגש מטעם נוביאופוס

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 14:59

חיפוש עבודה קיים מאז ומעולם כחלק בלתי נפרד מהחיים. והוא לא השתנה באופן מהותי לאורך ההיסטוריה

גלעד פדרמן. יח"צ,
גלעד פדרמן/יח"צ

אמנם מאז כניסת האינטרנט לחיינו יש אתרים ואפליקציות לחיפוש עבודה שהחליפו את מדורי הדרושים בעיתונים, אך בסופו של דבר מחפש עבודה נדרש לעבור על אותן מודעות דרושים, לשלוח את קורות החיים ולייחל למגייס שיחזור אליו להתחלת תהליך גיוס.

קורות חיים

הכלי העיקרי המשמש את מחפש העבודה הם קורות החיים שלו, שלא השתנו לאורך ההיסטוריה באופן מהותי מאז התיעוד הראשון שלהם במאה ה-14, כאשר דה וינצ'י שלח את קורות החיים שלו למעסיק פוטנציאלי.

קורות החיים של דה וינצ'י נכתבו בכתב יד כמכתב. במהלך ההיסטוריה מה שהשתנה בעיקר הוא האמצעי איתו קורות החיים נשלחו. בהתחלה הם היו בכתב יד על נייר, לאחר הופעת המחשבים והמדפסות עברו למסמך טקסט מודפס ואז עם הופעת האינטרנט הומרו לקובצי טקסט שנשלחים במייל למעסיק דרך אתרי הדרושים.

אבל לאורך כל ההיסטוריה בסופו של דבר מדובר במסמך טקסט המכיל את הפרטים והתיאור של המועמד.

אתרי חיפוש עבודה

מה שלא כולם יודעים, הוא שרוב אתרי חיפוש העבודה מוכרים את פרסום מודעות הדרושים למעסיקים לפי מיקומן. כך שסדר הופעת המודעות כאשר מבצעים חיפוש לסוג משרה נקבע בעיקר לפי סכום הכסף ששילמו המעסיקים על הפרסום. מה שלא משרת את מחפשי העבודה שנאלצים לעבור ולהגיש מועמדויות לכמויות גדולות של מודעות דרושים.

עתיד מחפשי העבודה כל זה הולך להשתנות בקרוב, סטארט אפ ישראלי בשם נוביאופוס פיתח מערכת עולמית שמשנה את הדרך למציאת עבודה. לא עוד קורות חיים, אלא במקומם בא פרופיל דיגיטלי של מחפש העבודה, הכולל הרבה יותר פרטים ממה שכללו קורות החיים עד כה. מלבד הפרטים האישיים והמקצועיים, הפרופיל מכיל גם את העדפות חיפוש העבודה והקשרים החברתיים של המשתמש. פרטים כמו צפי שכר, הטבות, תנאי מקום העבודה וזמן הנסיעה הם רק חלק מפרופיל המשתמש.

נוביאופוס שמה את מחפשי העבודה במרכז. המערכת מתאימה את המשרות באופן אישי לכל מחפש עבודה ללא השפעת התשלום של המעסיקים. המשרות מוצגות לכל משתמש לפי סדר ההתאמה לפרופיל שלו ללא הטייה כלשהי.

אבל זה לא הכל. נוביאופוס החליטו לא לעצור פה. ובמקום מודעות דרושים "משעממות" שמכילות את תיאור ודרישות המשרה ה"רגילות", הם החליטו לחסוך למחפשי העבודה תהליכי גיוס מיותרים שלא לצורך. הרי כמה פעמים קרה שלאחר שעברתם מספר שלבים בתהליכי הגיוס הכוללים: ראיונות עבודה, מבחנים ועוד, הבנתם שהמשרה לא מתאימה לכם בגלל פרטים טכניים של שכר, ימי עבודה או תנאי עבודה שלא מתאימים. אז למה לעבור את כל השלבים האלו אם אפשר לחסוך זאת עוד בשלב החיפוש.

לכן במערכת של נוביאופוס כל משרה מוצגת בדף המכיל את כל פרטי המשרה והתנאים שלה. וככל שהמעסיק מעלה את הפרטים של המשרה, מחפשי העבודה יוכלו להחליט עוד לפני הגשת המועמדות, אם המשרה מתאימה להם או לא. התהליך חוסך זמן ומאמץ גם למחפש העבודה וגם למעסיק ויוצר שקיפות.

למי זה מתאים?

בשונה מהרבה אפליקציות ואתרי חיפוש עבודה, נוביאופוס לא פונים לנישה מסוימת, אלא לכל שוק העבודה.

המערכת לא מתרכזת רק בתפקידים טכנולוגיים או בנישה מסוימת אחרת. היא מתאימה לכל תפקיד ומשרה משלל תחומי העבודה האפשריים.

ומה עם המעסיקים?

גם על המעסיקים נוביאופוס חשבו, ופיתחו מערכת גיוס חכמה עבורם. שמנהלת את כל תהליכי הגיוס והפרסום. אבל חכם לא אומר בהכרח שזה יקר. בעצם המערכת ניתנת לשימוש בחינם ללא הגבלת זמן או במסלול פרימיום בתשלום בתקציב שנקבע על-ידי המעסיק. המערכת בתשלום מכילה תוספות ואפשרויות שלא ניתנים במסלול החינמי.

המערכת למעסיקים מנהלת את פרופיל החברה והמשרות, ומפרסמת אותן בפלטפורמה של נוביאופוס.

המועמדים שפונים למשרה מתקבלים באופן אוטומטי במערכת שגם ממיינת אותם בכל משרה באופן אוטומטי לפי מידת התאמתם (במסלול פרימיום).

מתי אפשר להשתמש?

שתי המערכות, של מחפשי העבודה ושל המעסיקים יצאו ממש לאחרונה לשימוש. וניתן להשתמש במערכת בשפה האנגלית בשלב זה. נוביאופוס מתכננים להוסיף שפות בעתיד, כולל את השפה העברית.

בשלב התחלתי אין עדיין כמות גדולה של משרות. אך ככל שמחפשי עבודה ומעסיקים ישתמשו יותר במערכת יתווספו משרות רבות יותר עבור כל שוק העבודה.

לפרטים נוספים>>

מוגש מטעם נוביאופוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully