וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת סוכנות ביטוח - מדריך

מוגש מטעם עו"ד סער אטיאס

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 10:45

סוכני ביטוח רבים המתאפיינים במשמעת עצמית גבוהה ובחריצות בוחרים להקים סוכנות ביטוח עצמאית

עו"ד סער אטיאס. יח"צ,
עו"ד סער אטיאס/יח"צ

הסיבה לכך טמונה בחופש הפעולה הגדול שמאפיין סוכני ביטוח עצמאיים וברמת ההכנסה הפוטנציאלית הגבוהה, שמאפשרת להם למצות את מלוא ההזדמנויות אשר עומדות בפניהם. בנוסף לאמור לעיל, סוכני ביטוח עצמאיים בונים לעצמם תיק לקוחות לאורך זמן, אשר יכול להוות נכס מרכזי ואף להניב הכנסה חודשית גבוהה.

שוחחנו עם עורך דין סער אטיאס, מומחה בדיני חברות ותאגידים, על מנת שיסביר לנו מהם הצעדים הנדרשים לשם הקמת סוכנות ביטוח.

לדברי עוה"ד אטיאס, "הפרנסה של סוכני ביטוח שבוחרים לפתוח סוכנות עצמאית עשויה לכלול שני רכיבים מרכזיים. הרכיב הראשון, נקרא המרכיב ההיקפי, ואילו המרכיב השני נקרא המרכיב הנפרע. מרכיב ההיקף עוסק בסכומים החד פעמיים אשר משולמים לסוכנים על כל פוליסת ביטוח שנמכרת על ידיהם. חברת הביטוח שאליה שייכת הפוליסה היא זו שמשלמת לסוכן הביטוח רכיב זה, חברת הביטוח היא זו שמספקת את המוצר הביטוחי בפועל, ולכן הסכום המתקבל נגזר מן הפרמיה המשולמת במסגרת הביטוח המדובר. הרכיב הנפרע הינו סכום חודשי קבוע אשר משולם לסוכני הביטוח על ידי חברות הביטוח השונות בכל זמן שבו הפוליסה תקפה. כך, ככל שסוכני הביטוח צוברים יותר לקוחות, ההכנסה החודשית המתקבלת עולה אף היא. ראוי לציין שסוכני ביטוח עצמאיים אינם מחויבים לעבוד אך ורק עם חברת ביטוח בודדת, והם יכולים למכור את המוצרים של כלל חברות הביטוח בישראל.

אילו סוגי רישיונות קיימים עבור סוכן ביטוח?

"הסוג הראשון נקרא רישיון אלמנטרי ואילו הסוג השני מכונה רישיון פנסיוני. סוכן המחזיק ברישיון אלמנטרי יכול למכור ביטוח רכב, ביטוח דירות, ביטוח עסקי ואף ביטוח נסיעות לחוץ לארץ. לעומת זאת, סוכני ביטוח פנסיוני מורשים למכור ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוחי אובדן כושר עבודה וביטוח חיים. בנוסף, הם רשאים למכור מוצרים שונים לחיסכון לגיל פרישה כמו ביטוח מנהלים, קרן השתלמות וקופות גמל. סוכן ביטוח יחיד יכול להחזיק בשני סוגי הרישיון".

כיצד להקים סוכנות ביטוח?

"בהתאם לחוק לפיקוח על השירותים הפיננסיים,(ביטוח) התשמ"א-1981", "עליכם להגיש בקשה רשמית לקבלת רשיון סוכן תאגיד. על הבקשה להיות מנוסחת בהלימה להוראותיו של החוק. כלומר, יש לצרף אליה הצהרה מאת המבקש ועליה להיות חתומה ע"י עורך דין. כמו כן, יש לצרף לבקשה את שמה של סוכנות הביטוח, וניתן לכלול בה את הענף שבו תעסוק החברה, את כתובתה, את פרטיהם השונים של בעלי המניות וכן את פרטי המנהלים.

כמו כן, חובה לצרף לבקשה את תקנון החברה, שכולל את סעיפי החובה המנויים בחוק. העניינים מסתבכים כאשר אתם מחזיקים בחברה בע"מ ומעוניינים לבצע שינוי יעוד ולהפוך אותה לסוכנות ביטוח. במקרה כזה, עליכם לצרף מספר מסמכים אחרים: תחילה, יש לצרף את פרטיה של החברה הקיימת כפי שהם רשומים אצל רשם החברות. שנית, יש לצרף את תקנון החברה ואת תעודת ההתאגדות שלה. שלישית, יש לצרף דוחות כספיים על שלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה. רביעית, יש לצרף פרוטוקול של אסיפת בעלי-המניות בחברה שבה הוחלט על שינוי התקנון וכן לשלם אגרה ייעודית על אישור ההקמה של סוכנות הביטוח.

לאחר הגשת כלל המסמכים המפורטים לעיל, עליכם להעביר את תעודת ההתאגדות לאחר ששיניתם את שם החברה לשמה של הסוכנות, בצירוף תצהיר מאומת ע"י עורך דין לחובותיהם של מנהלי סוכנות הביטוח (כמובן שאם אתם מעוניינים להקים סוכנות ביטוח עם מספר סניפים, עליכם לצרף תצהיר של מנהלי כל סניף וסניף).

בנוסף לאמור לעיל, במידה וכתובת הסוכנות השתנתה מאז הבקשה הראשונה, יהיה עליכם לצרף עדכון של הכתובת. לבסוף, יהיה עליכם לצרף תקנון מעודכן אשר אושר ע"י רשם החברות, לפחות העתק אחד של חוזה התקשרות עם חברת ביטוח שאיתו הסוכנות עתידה להתקשר בעתיד, תדפיס מורחב אודות החברה, רשימה המונה את שמותיהם של כלל סוכני הביטוח שצפויים לעבוד בחברה, רשימה ובה מנויים כלל הגופים שעמם צפויה להתקשר הסוכנות ומכתב מרואה חשבון שייצג את החברה".

על אודות משרד עורכי דין סער אטיאס

משרד עורכי דין סער אטיאס מתמחה בין היתר בדיני תאגידים, משפט מסחרי ודיני מקרקעין. המשרד ליווה לאורך השנים את הקמתן של עשרות סוכנויות ביטוח, תוך מתן מעטפת שירותים רחבה שמאפשרת התמודדות אופטימלית עם הבירוקרטיה המכבידה בישראל.

מוגש מטעם עו"ד סער אטיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully