וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפרים את תזרים המזומנים באמצעות ניכיון שיקים אצל מומחי צ'יינג' טיראן

מוגש מטעם צ'יינג' טיראן

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 9:13

אחת הבעיות המרכזיות של עסקים רבים בישראל היא שלמרות שם מגלגלים עסקאות במאות אלפי ואף במליוני שקלים ועדיין הם נתקלים בחוסר בתזרים מזומנים מה שמונע מהם ניהול תקין של העסק ולעתים אף לקריסתו.

צ'יינג' טיראן. סוכנות שיווק דיגיטלי OKO,
צ'יינג' טיראן/סוכנות שיווק דיגיטלי OKO

הגורם העיקרי אשר בגללו הם מגיעים למצב זה הוא מה שאנחנו מכירים כ"שוטף +". כאשר בעל העסק מקבל שיק אותו הוא יכול לפדות רק בעוד 60 או 90 יום זהו מצב שכביכול הוא קיבל תשלום אך בפועל הכסף עדיין לא אצלו, על מנת לפתור את הבעיה הזאת ולגרום לכך שתמיד יהיה תזרים מזומנים חיובי בעסק בעלי עסקים פונים לניכיון שיקים.

כיצד משתמשים בניכיון שיקים בעלי עסקים?

תהליך ניכיון שיקים הוא תהליך מאוד פשוט שפותר בעיה מאוד גדולה, כאשר בעל עסק מחזיק בידו שיק למוטב בלבד או שיק רגיל שאת תמורתו ניתן לקבל רק בעוד חודש במקרה הטוב או בעוד 4 חודשים במקרה הגרוע הוא יכול לפנות לבנק או למקורות מימון חוץ בנקאיים ויכול לקבל את התמורה מיידית לחשבון הבנק או מזומן ביד לאחר בדיקה של השיק ותשלום עמלה מוסכמת. תהליך זה יפתור לו את בעיית תזרים המזומנים של העסק באופן מיידי.

הדרך המהירה להפוך שיק דחוי למזומן

שלב ראשון: לוחצים על הלינק של הוואטסאפ - תעברו תשאול קצר אודות השיק/השיקים שיש ברשותכם.

שלב שני: לאחר בדיקה שיכולה לקחת 20 דקות בלבד - תקבלו תשובה אם השיק שלכם ניתן לפריטה.

שלב שלישי: לאחר ההסכם תוכלו לקבל את הכסף במזומן או שהסכום ישלח לחשבון עו"ש בניקוי עמלות ברוקר וריבית.

כל בעל עסק חייב ידע חשבונאי או להעסיק בעל מקצוע בתחום

כל בעל עסק יודע שהקמה של עסק הוא דבר יחסית פשוט אך ניהולו הפיננסי הוא הרבה יותר מורכב ודורש ידע רב ולעתים אינספור הפעלות של תרגילים פיננסים. בעבר הכל התנהל בצורה יחסית פשוטה שכן מכרתם סחורה קיבלתם תשלום, עשיתם שירות קיבלתם תשלום.. כיום הכל הרבה יותר מורכב שכן אתם חייבים לדווח לרשויות רבות וגם מקבלים תשלומים במגוון רחב של אפשרויות שלא תמיד ניתן לממש אותם במיידית.

לצד כל זאת בעלי העסקים חייבים לשלם משכורות, מקדמות לרשות המיסים, סחורה, ארנונה, שכירות ועוד.. וזה עוד לפני שדיברנו בכלל על פיתוח העסק והגדלתו.

כיום ניתן לקבל אשראי בנקאי ואשראי חוץ בנקאי בעזרת כלים פיננסים אפשר אף לפרוס תשלומים כאלו או אחרים, בשביל לדעת איך לנהל את זה נכון חייבים להבין בפיננסים שכן אפשר בקלות להיכנס לחדלות פירעון ולקרוס כלכלית.

צ'יינג' טיראן. סוכנות שיווק דיגיטלי OKO,
צ'יינג' טיראן/סוכנות שיווק דיגיטלי OKO

מה הן החלופות הקיימות לבנקים?

קודם כל חשוב להבין שנכון שכולנו סומכים על הבנקים יותר מכל, עדיין הבנק הוא אחד הגורמים שבעקבותו נסגרים עסקים רבים שכן הבנק בשלב ראשון מאשר אינספור אפשרויות מימון ובשלב מסוים יכול לעצור הכל וברגע זה העסק קורס.

לצד בנקים ישנם מקורות חוץ בנקאים אשר יכולים מאוד לעזור לבעלי עסקים עם ניכיון שיקים על מנת שלא יהיה צורך לקחת הלוואות או לספק הלוואה גם אם סורבתם בבנק. אך פה חשוב להדגיש, אם אתם פונים לגורם חוץ בנקאי תבדקו היטב שהוא מחזיק בכל האישורים ועל מנת שלא תפלו בפח ולא תדעו איך לצאת מהצרה אליה נכנסתם כמו שוק אפור וכו..

כל מרכז פיננסי אשר עוסק ניכיון שיקים חייב להחזיק בכל האישורים של הרשויות אחרת הוא פועל ללא רישיון ועדיף להתרחק ממנו. בנוסף כל התהליך חייב להיות דיסקרטי על מנת שבעל העסק ירגיש בנוח.

תהליך ניכיון שיקים עוזר לעסקים עם תזרים מזומנים תמיד

למעלה שהסברנו לכם על החלופות לבנקים ולהלוואות אותם הם נותנים לכם, פה אנחנו נסביר לכם איך ניתן בקלות להסתדר ללא הלוואות עם ריביות גבוהות. החלופה הפשוטה ביותר היא ניכיון שיקים לעסקים אחרי שקיבלתם שיק למוטב בלבד או כל סוג של שיק אותו אתם לא יכולים לפדות באופן מיידי כל שעליכם לעשות הוא לפנות לחברות מימון פרטי (צ'יינג) והם ימירו לכם את השיק למזומן אותו תוכלו לקבל ביד או לחשבון הבנק בניקוי עמלה מוסכמת מראש. לאחר שתקבלו את המזומן תוכלו להמשיך לתפעל את העסק ללא צורך להיכנס למינוס בבנק או לקחת הלוואות מגורמים מפוקפקים כאלו או אחרים.

4 דרכים שבהן עסקים קטנים יכולים לשפר את ניהול תזרים המזומנים שלהם

הדרך הראשונה לשפר את תזרים המזומנים היא להבטיח שכל החשבוניות ישולמו בזמן, זה יעזור למנוע איחור בתשלומים וחיובי ריבית מיותרים.

הדרך השנייה היא הבנה טובה של מצב תזרים המזומנים של החברה בכל זמן נתון. ניתן לעשות זאת על ידי ניתוח דפי בנק חודשיים, קבלות מזומנים ותשלומים.

הדרך השלישית היא לוודא שלחברה יש מאזן בריא עם מספיק עתודות מזומנים למקרי חירום.

הדרך הרביעית פריטת צ'קים דחויים אשר יאזנו את המאזן השוטף כלפי מעלה בטווח הקצר.

האם ניכיון שיקים עדיף על אשראי? ולמה?

פה התשובה היא די פשוטה ונכון שבשני המקרים אתם מקבלים כסף באופן די מיידי, את האשראי אתם תצטרכו להחזיר עם ריבית לבנק ואילו בניכיון שיקים אתם בעצם מקבלים את הכסף שלכם שאותו אתם אמורים לקבל בעוד מספר חודשים ולא מכניס אותכם ל"מינוס" בבנק ופוגע במסגרת האשראי שלכם.

חשוב לדעת! שיק מסחרי שונה משיק פרטי בזה שהוא לא יפרע במועד שבו הוא נמסר ובעובדה שהוא ניתן בדרך כלל על ידי גוף מסחרי כמו עסק או חברה.

במידה ויש לכם שאלות נוספות השאירו פניה באתר או התקשרו לשיחת ייעוץ דיסקרטית חינם כבר עכשיו 09-9546654

מוגש מטעם צ'יינג' טיראן
  • עוד באותו נושא:
  • צ'קים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully