וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותים ניידים: כל מה שחשוב לדעת

שדה – מבנים ומכולות

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 10:10

אם אי פעם חיכיתם בתור לשירותים כשהיה לכם צורך דחוף להתפנות, ודאי לא יפתיע אתכם לגלות כי שירותים ניידים הם אחד המרכיבים הכי חשובים בהצלחת האירוע שלכם. מתי צריך אותם, אילו סוגים יש, היכן כדאי למקם אותם ומה חשוב לדעת לפני השכרה?

שירותים ניידים. freepik,
שירותים ניידים/freepik

מהם שירותים ניידים?

שירותים ניידים אלו מבנים יבילים שאינם מחוברים לתשתיות מים וביוב, המעניקים לכל אדם אפשרות נוחה וזמינה להתפנות כאשר שירותי קבע אינם זמינים מסיבה כלשהי.

מתי צריך שירותים ניידים?

שירותים ניידים נדרשים בימינו במגוון רחב של מצבים. לצורך כתבה זו ביקשנו להיפגש עם רועי, בעלים של חברת "שדה - מבנים ומכולות", חברה המתמחה באספקת מכולות, מבנים יבילים, משרדים ושירותים ניידים.

במאמר הזה אספנו עבורכם מידע חשוב ומועיל שיאפשר לכם לשקול בתבונה את הקנייה או השכירה של השירותים הניידים. במרבית הפעמים הדרישה לשירותים ניידים היא לטווח הקצר, ליום או מספר ימים, לצורך אירוע כלשהו:

● הופעות מוזיקליות ומופעי תרבות הנערכים בשטח פתוח כגון פארקים וגינות.

● מסיבות טבע.

● ימי גיבוש חברות וארגונים הנערכים בשטח.

● אירועי ספורט.

● מחנה קיץ וכל טיול הכרוך בלינה בשטח.

● חתונות הנערכות בטבע.

● ירידים ותערוכות.

● שווקי איכרים ופסטיבלי אוכל.

● הפגנות, מחאות וצעדות.

אולם ישנם גם מקרים בהם נדרשים שירותים ניידים לטווח של שבועות ואף חודשים:

● חברות בנייה מספקות שירותים ניידים לפועלי הבניין באתרי הבנייה.

● אנשים שמשפצים את ביתם בוחרים לעתים לספק לשיפוצניקים שירותים ניידים, על מנת שלא ייכנסו וילכלכו את פנים הבית.

● חברות הפקה של סרטים וסדרות טלוויזיה מספקות לשחקנים, לניצבים ולכל שאר בעלי התפקידים שירותים ניידים במהלך ימי הצילומים.

● אתרי קמפינג נדרשים לתחזק מערך קבוע של שירותים ניידים.

● רשויות מוניציפליות נדרשות לעתים לספק שירותים ניידים באתרים חדשים כגון פארקים ואף שכונות חדשות שעדיין לא חוברו לתשתיות מים וביוב.

אילו סוגים של שירותים ניידים יש?

שירותים כימיים: אלו השירותים הנפוצים ביותר בשימוש. מדובר במבנה נייד בגודל של מטר על מטר (לערך), עשוי פלסטיק. השירותים מכילים אסלה, כיסוי אסלה, מתקן לנייר טואלט, ומנגנון נעילה מבפנים. תוספות נפוצות לשירותים כימיים הינם: מתקן להפצת ריח נעים, מתקן לתליית תיקים ומעילים וכן פתח אוורור המאפשר כניסת אוויר ואור מבחוץ.

שירותים אקולוגיים: מכונים גם "שירותי קומפוסט". מדובר במבנה נייד שבו לא נעשה שימוש במים או בחומרים כימיים, אלא הצואה והשתן נספגים על פי רוב בנסורת עץ. לעתים נעשה שימוש בשבבי קוקוס או נייר גרוס. הפחמן שבנסורת מנטרל את האמוניה המשתחררת מהצואה, וכך נמנע ריח לא נעים. היתרון המרכזי בשימוש בשירותי קומפוסט הוא בתרומה חיובית לאיכות הסביבה.

שירותים יוקרתיים: מבנים ניידים המורכבים על פי סטנדרט גבוה ומותאמים לאירועים מפוארים או אירועים בהשתתפות אח"מים, עשויים על פי רוב מפלסטיק איכותי או מתכת. על פי רוב מדובר ב"קרונות" כלומר מבנה הכולל מספר תאים בעלי הפרדה בין תא לתא. החלל הפנימי של שירותים יוקרתיים מכיל מראות, ברזים יוקרתיים, מיזוג אוויר ומערכת סראונד. יש אפשרות להוסיף גם מסכי טלוויזיה. לאורך רוב משך האירוע או כולו יוצמד למבנה איש תחזוקה, שיהיה אחראי על ניקיון וסדר.

שירותים מונגשים לנכים ובעלי מוגבלויות: מדובר בתאי שירותים המותאמים במיוחד לאנשים הנעזרים בכיסא גלגלים, על פי החוקים והתקנות הנוגעות לנגישות לבעלי מוגבלויות. מידות התא רחבות יותר מהרגיל. תא השירותים מצוייד במעקות בכל היקף התא. בסיס התא הוא בגובה אפס עם הרצפה כדי לאפשר כניסה נוחה עם כיסא גלגלים. האסלה מונגשת ומאפשרת שימוש נוח וגם מיכל ההדחה ממוקם בגובה נמוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תוספות נדרשות למערך השירותים הניידים

פיתרון השירותים הניידים זקוק למערך משלים עבור שטיפה או חיטוי של הידיים. אלו התוספות שמפיקי אירועים, וכל גורם אחר הזקוק לשירותים ניידים נוהגים להזמין:

● מכשירים לחיטוי הידיים (בעזרת אלכוג'ל או חומר אחר).

● עמדות לשטיפת הידיים.

● ברזיות מים.

● מקלחות ניידות.

● עוקבי מים.

כמה תאי שירותים ניידים צריך להשכיר לאירוע?

בענף האירועים נהוג להזמין תא שירותים אחד לכל חמישים משתתפים באירוע, ועמדת שטיפת ידיים או חיטוי ידיים עבור כל תא שירותים. בנוסף, נהוג לשכור תאי שירותי נכים על פי יחס של 20 תאים רגילים לתא נכים אחד. בהקשר לזה ראוי לציין כי הגשת אלכוהול, ובייחוד בירה, מגדילה את השימוש בשירותים במהלך האירוע.

היכן כדאי למקם את השירותים הניידים?

להלן מספר טיפים והמלצות מבוססות ניסיון עשיר בנושא מיקום השירותים הניידים באופן המוצלח ביותר:

● יש לבחור קרקע ישרה ומוצקה. קרקע לא ישרה עשויה להפריע למשתמשים בשירותים, וקרקע רכה עלולה לשקוע תחת משקלם.

● כדאי למקם את השירותים באזור צדדי שלא תהיה בו תנועה רבה של בני אדם במהלך האירוע.

● אנו ממליצים לחשב את הרוחות במהלך האירוע ולמקם את השירותים כאשר כיוון הרוח אינו לעבר קהל המשתתפים. נכון הדבר שכל שירותים ניידים אשר תזמינו מחברה מוכרת ומנוסה יגיעו עם מערך מובנה לנטרול ריח לא נעים, אולם בכל זאת אינכם רוצים לקחת סיכון בפגיעה בהנאה מהאירוע בעקבות ריח הנודף מהשירותים.

כמה עולה לשכור שירותים ניידים?

עלות ההשכרה של שירותים ניידים תלויה בעיקר בגורמים הללו:

● סוג התאים להם אתם זקוקים באירוע.

● משך זמן ההשכרה.

● כמות תאי השירותים.

● היקף שירותי הניקיון והתחזוקה, הנדרשים על מנת לשמר סדר וניקיון במהלך ההשכרה.

כיצד מנקים שירותים ניידים?

במידה ואתם זקוקים לשכור שירותים ניידים לתקופה של מספר שבועות או חודשים, תוכלו להזמין גם שירותי ניקיון ותחזוקה. משאית ניקיון תבוא מעת לעת ותשאב את התכולה בעזרת צינור ואקום. במידה והשירותים כימיים, תוכלו להזמין שירות של מילוי חומרי הריח ובנוסף כל אביזר אחר - נייר טואלט, אלכוג'ל וכיוצא באלה.

שדה – מבנים ומכולות
  • עוד באותו נושא:
  • שירותים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully