וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן שיוביץ מנתח את הביטוי "שיווק דיגיטלי לעסקים" בגוגל

מוגש מטעם ערן שיוביץ

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 11:50

שיווק דיגיטלי לעסקים הוא ללא ספק אחד הביטויים המעניינים בגוגל, עם נפח חיפוש שמוערך בין 100-500 חיפושים בחודש (תלוי באיזה כלי בודקים) ולא מעט מפרסמים (כולל פייסבוק שמפרסמים בגוגל - תופעה מעניינת לכשעצמה ואולי מצביעה על הרלוונטיות של הביטוי):

ערן שיוביץ. צילום מסך, צילום מסך
ערן שיוביץ/צילום מסך, צילום מסך

באווירת סיכום שנה והתחלות חדשות, פנינו אל ערן שיוביץ, מקדם אתרים מומחה בגוגל ובעל ניסיון רב שנים בשיווק דיגיטלי שינסה לעמוד על השינויים שחלו בביטוי במהלך השנה האחרונה. נסייג ונאמר מראש כי ערן התבקש לבצע את הניתוח על סמך כלי ניתוח חיצוניים ללא גישה לסרץ קונסול של האתרים הנ"ל ולכן ייתכן והניתוח אינו מדויק לחלוטין אך מספק הערכה סבירה כמקובל בתחום.

על פניו נראה כי דיאמונד דיגיטל עשו עבודה טובה בלשייך את הביטוי אליהם כביטוי מותג וקיבלו את התוצאה הצדדית המרשימה שניתן להתייחס אליה גם כלוקאל ליסטינג בחלק הצדדי העליון של הדף כלומר תוצאה מתוך גוגל עסקים. הסיבה לכך כנראה נעוצה בעובדה שהאתר עשה עבודת קידום טובה וממוקדת השנה על הביטוי

וממקום 6 בשנה שעברה הוא עלה למקום ראשון כאשר בדרך הוא מוריד את האתר ok1 ממקום ראשון למקום שני ואת אורי מינץ מדיה שהיה במקום שני ולעיתים ראשון עם 4 סייט לינקס אל מקום חמישי כרגע.

שווה לציין כי האתר עבר גם שחקנים מרכזיים בתחום כמו לאוס קידום אתרים שהיו באזור המקומות 2-3 לביטוי "שיווק דיגיטלי לעסקים" וכרגע יצאו מהטופ חמש. אך מהן בדיוק הסיבות שניתן לייחס לשינוי זה?

המצב כרגע בגוגל:

ערן שיוביץ. צילום מסך, צילום מסך
ערן שיוביץ/צילום מסך, צילום מסך

ניתוח מעמיק יותר של המתחרים בגוגל

על פניו נראה כי כל הטופ 3-5 עושים שימוש בביטוי בצורה מושכלת גם במטא טייטל, בדיסקרייפשין וכן בכותרת הראשית וכותרות משנה. כולם מציגים תוכן עשיר בנושא שמנסה לספק לגולש תועלת כולל תמונות, סרטונים, בולטים בחלק מהמקרים. אם כן צריך למצוא את המקור ליתרון התחרותי ברובד אחר.

ייתכן והסיבה ליתרון נובעת מהעובדה כי דאימונד מיתגו את האתר שלהם, כלומר את הדף הראשי סביב הביטוי הספציפי ואכן ניתן לראות כי מתוך הטופ 5 רק הם ואורי מינץ מופיעים עם הדף הראשי ולא עם דף פנימי. בעוד שהאתר של אורי מינץ שם את הביטוי "אורי מינץ" קודם ואילו דאימונד לא בוחרים לשים את שם הבעלים בשם האתר. גם העובדה כי דאימנד הזינו בגוגל עסקים את השם "שיווק דיגיטלי לעסקים - Diamond Digital" ואילו אורי מינץ מדיה מופיע רק כ"אורי מינץ" בגוגל עסקים. ניתן לראות בכך את החשיבות שיש לשם שניתן בגוגל עסקים וכיצד יש לעשות בו שימוש נכון עבור קידום האתר.

כדי לשלול סיבה אחרת החלטתי לבחון גם את נושא הקישורים החיצוניים ושם ברור לחלוטין כי זה לא הגורם שעשה את העבודה: לדאימנד דיגיטל 80 קישורים סה"כ כאשר רובם לא ממוקדים בהכרח בביטוי "שיווק דיגיטלי" או "שיווק דיגיטלי לעסקים". חלק מהקישורים הינם נו פולאו או תמונות.

אין מה להשוות לכמות הקישורים של אורי מינץ מדיה (מעל 1600 כאשר גם כאן לא כולם ממוקדים "שיווק דיגיטלי לעסקים"). נקודה מעניינת ששווה לציין פה היא את כמות הקישורים המכובדת לדף הפנימי שהתמודד בביטוי של חברת לאוס. אמנם חלק גדול מהקישורים הם קישורי תמונה ועדיין ניתן לראות כי דווקא כמות הקישורים הגדולה לא רק שלא סייעה להם אלא הם אף איבדו את המיקום לדיג'יטיוואו שעם שני קישורים מתוכן הגיעו למקום ראשון באורגני. יהיה מעניין לבחון כיצד קידום מבוסס קישורים ממוקדים בלבד (5-6) ישפיע על התוצאות הנ"ל ובינתיים עשו שימוש מושכל ברשומה שלכם בגוגל עסקים

מוגש מטעם ערן שיוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • דיגיטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully