וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להפקת סרט תדמית מוצלח לעסק - כל מה שחשוב לדעת

מוגש מטעם קלמנטינה סרטים

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 10:13

סרט תדמית הוא אחד הכלים החשובים העומדים לרשות העסק לצורך מיתוג המוצרים או השירותים שהוא מציע. ממש כמו לוגו החברה ואתר האינטרנט שלה, כך גם סרטון התדמית מהווה חלק מן התפיסה אשר תתקבע אצל הלקוח בנוגע לאופי החברה ואיכות מוצריה. אז איך עושים זאת?

שחר בן-חור. יח"צ,
שחר בן-חור/יח"צ

יצאנו לראיון עם שחר בן-חור, האיש שהקים ומנהל את קלמנטינה סרטים הפועלת בתחום הפקת סרטוני תדמית כבר למעלה מ 20 שנה. שחר בעל תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת תל אביב, עבר השתלמויות רבות בבימוי, כתיבה, קופירייטינג והפקה. הוא בעל תיק עבודות עשיר ומגוון, הכולל בין היתר הפקת סרטים דוקומנטריים לערוץ קשת, תאגיד השידור והוט 8. סרטים בהפקתו השתתפו בפסטיבלים רבים ברחבי העולם וזכו בפרסים.

שחר, מה תפקידו של סרטון תדמית?

"אנחנו חיים בעידן של זיפזופ - אלפי ערוצי תקשורת, אתרי אינטרנט ובלוגים אשר מציפים אותנו במידע 24 שעות ביממה. בתוך ים המידע הזה אנחנו צריכים שהעסק שלנו יבלוט וימשוך תשומת לב. סרטון תדמית הוא כלי עזר שיווקי עבור החברה ומוצריה - כמו חלון ראווה של עסק או כרטיס ביקור של חברה. תפקיד הסרט ליצור רושם ראשוני טוב, לצוד את עינו של הלקוח, ולמשוך אותו לראות ולקבל עוד פרטים בתוך האתר."

אז מאיפה מתחילים?

"ראשית ישנו תהליך פנימי שהלקוח צריך לעבור לפני שהוא ניגש לחברת הפקה. אנחנו כמובן יכולים לעזור לו בזה מתוך ניסיוננו. אך כך או אחרת, זהו תהליך חשוב המייצר בסיס מוצק לכל אורך ההפקה. בשלב הראשון הייתי ממליץ ללקוח לשאול את עצמו, מה המטרה של סרטון התדמית? האם תפקידו לספר על העסק, להציג את מוצריו או למכור את שירותיו? הסרט יכול לכלול את כל המטרות הללו יחד או חלקן, אך חשוב שנגדיר זאת לעצמנו מראש. בשלב השני הייתי בודק מה היתרון המרכזי בחברה, במוצר או בשירות שאותו אנחנו רוצים להביא לידיעת הלקוח. בדרך כלל היתרון הוא נקודת המשיכה אשר באמצעותה אני רוצה לבדל את העסק, המוצר או השירות שאני נותן. בשלב השלישי חשוב שנגדיר לעצמנו מי קהל היעד של הסרטון, לקוחות קיימים או קהל יעד חדש? אנשי מקצוע מתחום מסוים או כלל הצופים? בשלב הרביעי נחליט על פלטפורמת שידור הסרט. במידה ואתם מתכננים להציג את סרט התדמית במהלך כנס מקצועי לצד הדוכן שלכם, יש לעשות התאמות מסוימות. בדרך כלל בכנסים מקצועיים לא ניתן להציג סרט עם פס הקול שלו, לכן כדאי שהסרטון יכיל כתוביות, והמסרים יודגשו באופן גרפי. אם שמנו לנו למטרה לפרסם את סרטון התדמית ברשתות החברתיות, הדבר ישפיע על אורכו ואופיו של הסרט. גולשים ברשתות החברתיות נוטים לגולל דיי מהר תוכן המסתמן כלא רלוונטי עבורם, לכן כדאי שהמסר העיקרי יעבור ממש בשניות הראשונות. מומלץ גם שהסרטון יהיה קצר. במידה ומדובר בסרט תדמית שתרצו להציגו באתר שלכם, מבנה הסרט ואורכו יכולים להיות שונים. אך אם תרצו לשלוח אותו בווטסאפ ללקוחות כדאי שתקצרו אותו. מניסיוננו, סרטון תדמית לעסק הוא כלי מודולרי. אפשר להניח אותו בעמוד הראשי של אתר החברה, ויחד עם זאת, לגזור ממנו מספר גרסאות כך שיתאימו לשאר הפלטפורמות שציינתי. בדרך זו תוכלו להנות מכל העולמות."

קלמנטינה סרטים. ShutterStock
קלמנטינה סרטים/ShutterStock

נהדר שחר, אז עברנו את כל השלבים בהצלחה, מה הדבר הבא?

"הדבר הבא הוא החלק הקשה, הגדרת התקציב. הרבה פעמים כבעלי עסקים ואני ביניהם כמובן, מתחולל בתוכנו המאבק הפנימי והידוע, אנחנו רוצים את הכי טוב בהכי פחות. אבל איכות עולה כסף, ולצערנו (או שלא) טרם הצליחו לנפץ את המשוואה הזאת.

למסגרת התקציב בהפקת סרט תדמית יש השפעה ישירה על איכות הסרטון שנקבל בקצה התהליך. איכות אשר לא מתבטאת רק בתוכן, אלא גם בפן הוויזואלי. אם זה סרט התדמית הראשון שלכם, יתכן ותתקשו לכוון למסגרת תקציב מתאימה. הייתי ממליץ בחום שתעשו סקר שוק. חפשו ברשת סרטוני תדמית שאתם אוהבים והייתם רוצים משהו בסגנון. צרו קשר עם כמה חברות הפקת סרטי תדמית, ותבקשו הצעת מחיר על בסיס סרטון התדמית שאהבתם. זה מאוד עוזר, לשני הצדדים, מבחינת תיאום הציפיות והצעת המחיר המתאימה."

יש לך כמה טיפים לבחירת חברת הפקה?

"חשוב לוודא כי העבודה מול חברת ההפקה תהיה מול איש קשר אחד קבוע ולא מעבר בין מזכירה, מפיק, תסריטאי, במאי, עורך וכו' - מה שיחסוך הרבה כאב ראש ונפילת מסרים בין הכיסאות. לי באופן אישי, חשוב לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח לאורך כל התהליך. ניסיון רב השנים ביצירת סרטוני תדמית הוביל אותי להיות ברוב המקרים הבמאי והעורך של הסרט - דבר המאפשר לי להיות מדויק יותר ביום הצילום. ברור לי מה חשוב לצלם ועל מה אפשר לוותר. כאשר אני מגיע לחדר העריכה, אני יודע בדיוק מה יש לי. ומה שיש לי זה בדיוק מה שאני צריך כדי ליצור סרט תדמית מעולה המותאם לצרכי העסק. הקשר הישיר והקבוע שיש לי עם הלקוח רק תורם לכך ומייעל את כל התהליך"

בחרנו חברת הפקה, מה השלב הבא?

"נכון שעד כה דיברנו על מושגים יבשים משהו כמו "מטרות", "יתרונות", "קהל יעד" ו"פלטפורמות", אבל היה הכרחי שנגדיר אותם. עכשיו הגיע השלב היצירתי והכייפי - הפקת סרטון התדמית. אני מאמין בשיתוף מלא של הלקוח, לא רק בגלל העניין המקצועי, חשוב לי שגם הוא ייהנה מהתהליך. כי ביננו כמה פעמים בחיים יוצא לך להפיק סרט לחברה שאת או אתה עובדים בה או לעסק שלכם? חלק מהזיכרונות שלנו הם סרטים וסדרות שראינו. פתאום להיות מהצד השני, זה מצב מאוד מהפנט. יצירת סרט, עלילתי או שיווקי, זה עדיין תהליך מאוד מסקרן, וגם אחרי מאות שעות כבמאי ומפיק, אותי זה תמיד מרתק."

אחרי פרומו כזה, אנחנו כבר משתוקקים להתחיל! יוצאים לצלם שחר?

"רגע, עוד דבר. תחפשו חברת הפקה עם תשוקה למקצוע, זה באמת אחד הדברים הכי חשובים אחרי ניסיון ומקצועיות. לקחת מוצר או שירות ולהפוך אותו לויזואלי, כך שיעביר את המסרים באופן מדויק - זו השמחה הכי גדולה שלי. חשוב לי שהסרט ייצא מושלם בעיניי, ומושלם גם בעיני הלקוח - שני התנאים האלה חייבים להתקיים כדי שאני אהיה מרוצה. וכשאני מרוצה - הלקוח מרוצה, ולהיפך."

לסיכום, בבואכם לבחור חברת הפקת סרטוני תדמית לעסק שלכם, חשוב לבדוק ניסיון, מקצועיות ויחסי אנוש. תבחנו את איכות סרטי התדמית שהפיקה החברה בעבר - שכן, כל הפקת סרטון תדמית לעסק, מהווה כרטיס הביקור הכי טוב שיש להתרשמות. חברת קלמנטינה סרטים, בהובלת שחר בן-חור מעניקה ללקוחותיה כבר למעלה מעשרים שנה שירות מקיף, ליווי מקצועי וניסיון רב.

אתם מוזמנים להתייעץ עם קלמנטינה בטלפון - 077-9966221 או באתר clemantinafilms ולהתרשם מהדוגמאות.

מוגש מטעם קלמנטינה סרטים
  • עוד באותו נושא:
  • הפקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully